poniedziałek, 11 sierpnia 2014

10. Eurowizja 2014

Notka pewnie będzie powstawać kilka godzin, może dni. W każdym razie dużo mi nad nią zejdzie bo chciałabym powiedzieć coś o tegorocznej Eurowizji. Będę dawać oceny, tak jak w szkole (1-6) :D Po prostu tak mi łatwiej ocenić :) I nie będę porównywać tej piosenki do reszty. Tylko po uznaniu w moich oczach.

Zacznę może od tego, że według mnie Polska nie powinna brać udziału w tym pseudo-konkursie. To nie jest konkurs. Pokazała to chociażby tegoroczna zwyciężczyni.. zca.. zco? Eh..

Chciałam wypowiedzieć się na temat każdej piosenki, dlatego zajmie mi to dość dużo czasu.

1.Hersi-One Night's Anger (Albania) <klik>

Opinia: Piosenka sama w sobie mnie nie porwała. Przekaz bardzo życiowy, ale muzyka jest za smutna. Ja tego nie kupiłam.
Ocena: 3

2. Aram MP3-Not Alone (Armenia) <klik>

Opinia: Mi się osobiście bardzo podoba, chociaż to w sumie nie są do końca moje klimaty. Ale piosenka bardzo fajna. Tylko wokalista udaje że ryczy, a to takie jakby.. piszczenie? To mi się nie podoba.Was umie wokalista tez urodą mnie nie powalił xD
Ocena: 4

3. Conchita Wurst-Rise Like A Phoenix (Austria) <klik>

Opinia: Piosenka mi się nie podoba, a po jej... jego.. fuck! -,- Wygranej to już mnie wogóle nie przekonuje. Poza tym słychać ten męski głos w tym, jak ona śpiewa. Więc chyba nie tylko broda jej została. Poza tym widać, że w szpilkach nie umie chodzić. Jak szła po ogłoszeniu wyników, to trzymało ją dwóch facetów. I aż się poryczała, bo tak ja nogi bolały od szpilek. Ogólnie jestem na NIE!
Ocena: 2

4. Dilara Kazimova-Start a Fire (Azerbejdżan) <klik>

Opinia: "Najmniejsze światło rozpali ogień"-bardzo pozytywny tekst. Moja poprzednia notka ma coś z tym wspólnego ;) Ogólnie tekst ma bardzo ważny przekaz: pokazuje, że może teraz jest trudno i do dupy, ale nawet najmniejsza rzecz może to zmienić.
Ocena: 4

5. TeO-Cheesecake (Białoruś) <klik>

Opinia: Facet śpiewa o serniku? Początek bardzo podobny do takiej jednej piosenki (nie pamiętam tytułu). Wystraszyłam się na początku,że to marna kopia, ale potem słyszę "serniczku", to se myślę: Nie, to wogóle nie jest kopią. Piosenka słaba, do Europy z piosenka o serniku? Litości!
Ocena: 2


6. Alex Hirsoux-Mother (Belgia) <klik>

Opinia: Nie lubię takich piosenek, ale ta piosenka mówi tak naprawdę o każdej mamie.  Każda mama jest dla swojego dziecka "światłem przewodnim, oparciem, schronieniem, wskazówką". Piosenka bardzo mnie wzruszyła powiem szczerze, bo mówi tak naprawdę o mojej mamie. A że mama to mama to...
Ocena: 5


7. Basim-Cliche Love Song (Dania) <klik>

Opinia: "skubiduubiduu!" Uwielbiam Scooby Doo, ale nie w tej piosence. Piosenka moim zdaniem o niczym. Facet spiewa o tym, że "Kocham Cię", to z ust tej dziewczyny puste słowa. O Boże! Dziewczyna go rzuciła, napisał o swojej byłej, niczym Taylor Swift... No tak, to już wiem, czemu to takie do dupy ;/
Ocena: 2


8. Tanja-Amazing (Estonia) <klik>

Opinia: Kolejna piosenka o nieudanej miłości. Hello! Takie już były!! Poza tym czy ona śpiewa, żeby on ją okłamywał? "Pozostań niesamowitym kłamstwem"-no jak to wytłumaczyć? Nie da się! Piosenka mnie nie porwała, no cóż. Może nie do końca w moich klimatach i dlatego, no ale ogólnie jest słaba, moim skromnym zdaniem.
Ocena: 2


9. Softengine-Something Better (Finlandia) <klik>

Opinia: Jacy oni młodzi! Najmłodszy ma chyba 16 lat! :) Piosenka jest super, bardzo mi się podoba. Bardzo dobrze, że przeszli do finału, bo zasłużyli, naprawdę. Jako, że niezbyt przepadam za takimi piosenkami, większość ujdzie w tłumie niezauważona przeze mnie, to się trochę zdziwiłam, że ta mi się podoba. Ale zawsze się znajdą jakieś wyjątki ;)
Ocena: 5


10. Twin Twin-Moustache (Francja) <klik>

Opinia: Boże, z czym do ludzi?? Z piosenką o wąsach? Jeszcze gdyby wokalista nie wyglądał tak strasznie! Ale... Podoba mi się! :D Piosenka bardzo fajna, moim zdaniem ostatnie miejsce to nie dla nich!! Zasłużyli na wyższą ocenę, niż marne 5 pkt, bo były piosenki o wiele gorsze!
Ocena: 4


11. The Shin &Mariko-Three Minutes To Earth (Gruzja) <klik>

Opinia: Najsłabsza piosenka z całej tegorocznej Eurowizji! Piosenka wogóle mi się nie podoba, strasznie słaba, na tle innych piosenek wogóle jej nie widać. Takie nic. To nie są moje klimaty, ale z tego co pamiętam nie zajęli wysokiego miejsca. Dzięki Ci, Boże!
Ocena: 1


12. Elaiza-Is It Right? (Niemcy) <klik>

Opinia: Piosenka jest wręcz idealna do zajęcia jednego z trzech pierwszych miejsc! Według mnie kolejna niedoceniona piosenka. Co to się porobiło? Ja wolę piosenki szybsze. W tym roku wiele piosenek zostało niedocenionych. Ta jest jedną z nich, zdecydowanie.
Ocena: 5




13. Freaky Fortune ft. Riskykidd-Rise Up (Grecja) <klik>

Opinia: Boziu! Czemu Nick musi być taki przystojny? :O To ten co śpiewa, nie rapuje (czy to jest rap?xD) No ale wiadomo o co chodzi. Piosenka od razu wpadła mi w ucho i, co dziwne, dalej siedzi mi w głowie! 20 miejsce?? Fuck you, Europo! Nie znacie się na muzyce!
Ocena: 6


14. Kallay Saunders-Running  (Węgry) <klik>

Opinia: Nie lubię takich gniotów!! Kolejna piosenka o nieudanym życiu! Ileż można?? Nie porwała mnie, nie lubię, nie mogę słuchać!
Ocena: 2


15. Pollaponk-No Prejudice (Islandia) <klik>

Opinia: Piosenka bardzo rytmiczna! Jest super! Ale jakoś nie była moim faworytem. Fajnie się bawiłam przy niej i nadal bawię, ale to nie to. Poza tym, który facet chodzi w różowym smokingu? o.O
Ocena: 4


16. Can-Linn & Kasey Smith-Heartbeat (Irlandia) <klik>

Opinia: Piosenka dupy nie urywa, kolejny gniot. To nie to, co chciałabym usłyszeć za rok, bo każdą kolejną Eurowizję rozpoczyna piosenka, która wygrała ubiegłego roku. Znowu trzeba będzie słuchać wycia Konczity Kiełbasy, ale cóż, przeżyjemy.
Ocena: 3


17. Mei Finegold-Same Heart (Izrael) <klik>

Opinia: Bardzo zawiodłam się na tej piosence. Podczas przeglądu była to moja faworytka, ale po usłyszeniu, jak wokalista cienko śpiewa na żywo, cóż, zniesmaczyłam się, lekko mówiąc. Jestem bardzo zawiedziona, tylko tyle mogę powiedzieć.
Ocena: 2


18. Emma Marrone-La mia citta (Włochy) <klik>

Opinia: Nic nie zrozumiałam, ale co tam :D Kolejna niedoceniona piosenka, po prostu. Bardzo rytmiczna, szkoda, że po włosku, bo nic nie rozumiem, ale zawsze znajdzie się ktoś, kto przetłumaczy chociażby na angielski i całe szczęście! Ogólnie super!
Ocena: 6


19. Aarzemnieki-Cake to Bake (Łotwa) <klik>

Opinia: Kolejni, którzy śpiewają o cieście. Czy naprawdę nie ma ciekawszej tematyki jak pieczenie ciasta? Jak nie sernik, to jakieś inne. Można się przy tym uśmiać, no, ale Łotwo, z czym do Europy??
Ocena: 3


20. Vilija Mataciunaite-Attention (Litwa) <klik>

Opinia: Jaki tytuł! "Uwaga"! To tak jakby mówili: "Uwaga, nadchodzimy!". Piosenka fajna, aczkolwiek nie dziwię się, że nie zaszli do finału. Jak widać, daleko im do Kobiety z Brodą. Inteligencja Europy.
Ocena: 4


21. Tijana Dapcevic-To the Sky (Macedonia) <klik>

Opinia:  Piosenka sama w sobie jest bardzo fajna. Rytmiczna, fajnie by się przy niej tańczyło. Naprawdę fajna.
Ocena: 5


22. Firelight-Coming Home (Malta) <klik>

Opinia: Piosenka mnie nie powaliła. Bardzo fajna, nie można powiedzieć, że nie, ale jednak nie pod mój gust. Śpiewacie "Wracam do domu", no to wracajcie!
Ocena: 2


23. Cristina Scarlat-Wild Soul (Mołdawia) <klik>

Opinia: Piosenka za bardzo nudna. Takie to o niczym. Nie lubię czegoś takiego. Tak śpiewa, i śpiewa, a ja tego słucham, i słucham i zasypiam. Zachwytu nie było, jak widać, bo piosenka na to nie zasługuje.
Ocena: 2


24.  Sergej Ćetković-Moj Svijet (Czarnogóra) <klik>

Opinia: Piosenka była wykonywana tylko w ojczystym języku? Jeśli tak to fajnie, ale mnie ta piosenka nie przekonała. Kolejny raz się wynudziłam za wszystkich przed tv. To piosenka nie dla mnie, ja tego nie słucham. Być może komuś się podoba, nie przeczę, ale ja tego nie kupiłam. Aczkolwiek wokalista ma bardzo fajny głos.
Ocena: 3


25. The Common Linnets-Calm after the Storm (Holandia) <klik>

Opinia: Kolejna nudna piosenka. Ale jak widać Europa takie lubi. Wkońcu walka była między właśnie tą piosenką a Conchitą, więc... Wolałabym, żeby to ta wygrała. No, ale dobre i drugie miejsce :)
Ocena: 4


26. Carl Espen-Silent Storm (Norwegia) <klik>

Opinia: Piękna ballada. Bardzo mi się spodobała ta piosenka, mimo, że nie przepadam za balladami. Jej wysokie miejsce wskazuje, że Europie też. Zaskoczyło mnie to, że zajęła tak wysokie miejsce. Ale naprawdę na to zasłużyła: ta piosenka i Carl.
Ocena: 5


27. Donatan & Cleo-My Słowianie (Polska) < klik>

Opinia: Iiija!! Piosenka zjechana przez szanowne Jury. Z Wielkiej Brytanii ani ciulowej jedynki, z Irlandii to samo. Polsko, nie bierzmy już udziału w tym pseudokonkursie, bo Europa woli babę z brodą, niż prawdziwe kobiety. Chociaż mogliśmy to inaczej przedstawić, ale Polska została po prostu zmieszana z gównem przez szanowne jury z innych państw. Jedynie Niemcy zachowali twarz: mieliśmy stamtąd 10 pkt. I chwała Wam za to, że jako jedyni pokazaliście prawdziwe oblicze nagradzania piosenek na konkursie Eurowizji.
Ocena: 5


28. Suzy-Quero Ser Tua (Portugalia) < klik>

Opinia: I to niby Polska wystąpiła skąpo ubrana?? Błagam Was! No, ale cóż się spodziewać po blondynce? Wygląda jak lalka Barbie. Tylko ten Ken jakiś taki za ciemny. Może za dużo czasu w solarium?
Ocena: 1


29. Paula Seling & Ovi-Miracle (Rumunia) <klik>

Opinia: Bardzo fajna piosenka. Równie szybko, jak wpadła mi w ucho, tak szybko z niego wypadła, gdy usłyszałam to wycie wokalistki. Może zobaczyła mysz? Możliwe, ale wtedy by raczej uciekała a nie klękała. No to nie wiem, może tak pająk? No, nieważne. W każdym razie, piosenka zrazila mnie tym wyciem. Ale do tego momentu było super.
Ocena: 4


30. Tolmachevy Sisters-Shine (Rosja) <klik>

Opinia: Piosenka mnie nie porwała, ale zrobiło mi się ich żal, jak ich wygwizdali. Bo co one biedne są winne? To nie one odpowiadają za rządy. Wygwizdali ich ze względów politycznych, a nie dlatego, że im się nie podobała piosenka. Ale mam do nich szacunek, że one cały czas się uśmiechały, gdy ich wygwizdali. Europo, poprzez takie zachowanie pokazałaś poziom swojej, jakże niskiej inteligencji i klasy.
Ocena: 4


31. Valentina Monetta-Maybe (San Marino) <klik>

Opinia: Kolejna nudna piosenka! Ile można?? Ja już po prostu podczas finału nie mogłam takich piosenek słuchać. Jakby tak coś szybszego zaśpiewać, to bym może nie usnęła. Ale takie piosenki to ja po prostu przesypiałam, przynajmniej w połowie. Wiecie, jedno oko zamknięte z nudów, a drugie otwarte, żeby nie przegapić kolejnego występu.
Ocena: 3


32. Tinkara Kovać-Round and Round ( Słowenia) <klik>

Opinia: Piosenka bardzo fajna. Jako, że nawet wolna, to jednak nie usnęłam!! Czujecie?? Nie usnęłam!! Brawo Tinkara! Dokonałaś cudu Nie usnęłam przy twojej wolnej piosence! :)
Ocena; 5


33. Ruth Lorenzo-Dancing in the Rain (Hiszpania) < klik>

Opinia: Tańczymy w deszczu. No to sobie potańczyła, ale ja z nią tańczyć nie będę. Uwielbiam jej góry, ale piosenka do mnie nie przemówiła do końca. Aczkolwiek bardzo fajna, nawet jak na wolną piosenkę.
Ocena: 4


34. Sanna Nielsen-Undo (Szwecja) < klik>

Opinia: Piosenka mnie nie powaliła, ale bardzo mi się spodobała. Sanna ma niezwykły głos, takie głosy lubię. Ogólnie mogę powiedzieć, że to jedna z nielicznych piosenek, która de facto powinna mi się nie podobać, a mi się podoba i to bardzo!
Ocena: 6


35. Sebalter-Hunter od Stars (Szwajcaria) <klik>

Opinia: Facet, mógłbyś się ogolić. To tak na marginesie. Piosenka mnie nie powaliła, ale czego się spodziewać, po moich wymaganiach. Mi podobają się piosenki, które w życiu by mi się nie spodobały, a te, co mi się zawsze podobają, teraz mi się nie podobają. To tak w skrócie. Tego to ja bym nie chciała usłyszeć na otwarciu kolejnej Eurowizji, zdecydowanie.
Ocena: 2


36. Maria Yaremchuk-Tick-Tock (Ukraina)  <klik>

Opinia: Piosenka znowu mnie nie powaliła, ale lepsze to niż jakieś... Domyślcie się ;) Ogólnie fajne, ale nie pod mój gust i wgl dziwne to to trochę.
Ocena: 5



37. Molly-Childern of the Universe (Wielka Brytania) < klik>

Opinia: Dzieci wszechświata...Piosenka nudna do bólu. Wielka Brytanio, jak to możliwe, że macie tak fajny język narodowy, a tak głupie piosenki w swoim ojczystym języku. Oczywiście jest wiele wyjątków, ale ta piosenka się do tych wyjątków- niestety, a może i stety-nie zalicza w mojej opinii.
Ocena: 2


Moimi faworytami byli : Grecja, Włochy i Szwecja.


Tak wygląda moje zdanie o tegorocznych piosenkach Eurowizji. A jakie jest Wasze zdanie? Podzielacie je ze mną, czy raczej nie? :D Piszcie śmiało. Może wywiąże się z tego ciekawa dyskusja? ;)

podsluchalnia.blogspot.com


11 komentarzy:

  1. Że Ci się chciało tyle oceniać :D Jestem pod wrażeniem :P
    No więc tak: sam wynik konkursu rozczarował mnie totalnie, ale dopiero to, co wyszło po konkursie (polska powinna zająć 5. miejsce) spowodowało, że poczułam się jakby... zmieszana z błotem. Tak, zabolało mnie to swego roadzaju jakby... oszustwo.
    No a najbardziej podoba mi się piosenka z niemiec, która jak słychać w stacjach radiowych - nie tylko mi przypadła do gustu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mnie też to zabolało. To prawda, Niemcy mieli bardo fajną piosenkę, a nie została ona żadnego wręcz uznania, które natomiast zdobyła kobieta z brodą, lub facet z makijaże, jak kto woli. Według mnie Polska została zmieszana z błotem, jak zresztą większość piosenek. Dlatego uważam, że Polska nie powinna brać już udziału w tym pseudo-konkursie, bo to po prosu bez sensu. Cyba,że wyślemy Michała Szpaka, który będzie tańczyć do piosenki 'Dziwny jest ten świat".. Tak, wtedy na pewno wygramy ;)

      Usuń
  2. Bardzo fajna notka. Zgadzam się większości przypadków, ale... Mamy kompletnie różne gusta muzyczne ;) Też było mi szkoda Rosjanek... Chora polityka. Moi faworyci to: Szwecja, Holandia i Niemcy. Nawet na Sannę sms poszedł :D Widzę, że musiałaś się nad tym namęczyć... Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie było tak źle ;) To dla mnie czyta przyjemność, że mogę pisać o czymś co kocham, a Eurowizję od zawsze kochałam mimo tego, że zawsze byłam zawiedziona wynikami :D

      Usuń
  3. Ja najbardziej byłam za Polską i Rumunią, cóż tego roczny zwycięzca nie przypadł/a mi do gustu może w następnym roku będzie lepiej :)

    Obserwuje i zapraszam
    http://aleeksandrablog.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja chciałam aby to Polska wygrała, ale to chyba oczywiste. Po konkursie jednak zakochałam się w piosence z Niemiec i uważam, że to oni powinni wygrać.

    Wkurzyło mnie dopiero to, że wygrała Konczita Kiełbasa, przez Jury, bo trzeba było pokazać jaka to Europa jest tolerancyjna oraz to, że ludzie wysyłają sms'y i idą na to grube miliony, a i tak ich zdanie na ten temat się nie liczy.

    Dla mnie Eurowizja to jedno wielkie nieporozumienie, ale jednak "show must go on" i jestem ciekawa co będzie w przyszłym roku.

    ♡Pozdrawiam~oli-olli.blogspot.com♡

    OdpowiedzUsuń
  5. Najbardziej podobały mi się występy Niemiec, Polski i Szwajcarii. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Polska pokazała przynajmniej co u nas jest najpiękniejsze :) piękne Polki, folk, fajna muzyka - mamy się czym pochwalić :)
    A Austria? Wstyd po prostu wstyd :P!
    P.S. mogę prosić o kliknięcia w linki ?
    http://www.likemywholefashion.pl/2014/08/kompletujemy-garderobe-na-jesien-part-ii.html
    będę wdzięczna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny blog! Widać, że piszesz o czymś, co kochasz, co Cię interesuje :* Wszystko jest bardzo dopracowane, a za tą notkę o Eurowizji naprawdę Cię podziwiam, bo z pewnością wymagała sporo pracy :D Czekam na kolejne wpisy :3

    Zapraszam do mnie: afroomentaalstoory.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co ciekawe, większość ogarnęłam w 3 godziny :D
      dziękuję i na pewno wpadnę :)

      Usuń
  8. Dziekuje za miły komentarz na blogu :)
    Wow! Dużo się rozpisałaś, lubię takie dopracowane posty. Moimi faworytami w tegorocznej Eurowizji były zespoły z Grecji, Polski i Niemiec :)

    OdpowiedzUsuń